【今の私のスウェーデン語学力】~All svenska~

Hej!

Jag heter Torineko och en student.

Jag har kom från Japan för 4 månader sedan. Jag bor på Ersboda i Umeå med min pojkvän.

Svenska är riktigt svårt för mig för att tala. Först är jag nervös för att tala svenska mycket men min svenska blir bättre tror jag.

Därför nu pluggar jag svenska varje dag. aven när skolan är semester.

Jag änvender Youtube, Duolingo, bibliotek och David. De hjälper mig alltid.

 

Jag tycker om att laga mat. Jag brukar laga mat med David och det är roligt!

Jag saknar Japan, min familj och mina vänner ibland men lycka till.

 

こんにちは!

私の名前はTorinekoで、学生やってます。

日本から来て4か月が経ちました。私は今、彼とUmeåのErsbodaというところに住んでいます。

スウェーデン語は私にとって本当に難しいです。初めはスウェーデン語を話すことに緊張していましたが、少しずつ話せるようになってきたと思います。

なぜなら学校がお休みの日も毎日勉強しているからです。

Youtube、Duolingoというアプリ、図書館、また彼を使っており、いつも助けてもらっています。

私は料理をすることが好きで、よく彼と一緒にするのですが楽しいです!

 

日本、家族、友達のことを思うと時々寂しいですががんばります!

 (日本語訳がちょっと固いですが大体こんな感じです。)

 

まだまだですが、辞書などに頼らず書くこの文章が今の実力です。。

スペルミスもあるけど今は気にしていません。

 

時々、スウェーデン語で日記書いていこうと思います^皿^

 

読んでくださり有難うございます❃

それでは!